BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, March 6, 2010

hidup umpama makan

hidup ini bak makan.
aku makan ini...
lauk ikan, ada ayam... sayur? xnak la. janji aku suka apa yg aku makan.
kau makan itu...
huh? aper benda ko makan tu? mcm cicak jer, hahaha...

x kira apa yg kita makan,
aim kita satu jer,
nak habiskan duit elaun,
eh salah, nak kenyangkan perut yg bergendang tu.

pedas, masam, masin, manis, pahit @ tawar, tu terpulang kat lidah masing2.
ada yg suker makan tomyam pedas,
ader yg suker makan sup ayam,
ader yg suker makan lauk peria, yucks!!!

macam2 rasa dah kita cuba...
macam hidup, macam2 dah kita lalui,
terpulang kpd kt sendiri nak labelkan hidup kita camana.
nak kata masam ker, manis ker, aper ker, sumer tu terpulang atas pandangan masing-masing.
apa yang penting, kita kena sentiasa beringat yang...
"life is not a bed of roses"
tetibe jer, hahaha...

7 comments:

QieYaH said...

aiee.. peria nyaman aie.. esp bila digoreng n dipolah rebus. pahit nang pahit la.. tp awet muda bah..ahaha..

chill out. *_^

Hairunisa said...

hahaha.. nang tetibe jer.. apa jak la...

BuMbLe BooGiE said...

kiah: e... sik brapa suka la. tp ada time makan juak mun kakak ku sikda masak benda lain, hahaha

hai: nyalah tek... sik yauk nak polah pasal apa. one small step to become a great poet bah.

aiin mArz said...

honestly been told,i really enjoy reading ur blog. :)

Anonymous said...

Please see! money as debt

http://www.youtube.com/watch?v=vVkFb26u9g8

ZEITGEIST: ADDENDUM

http://www.zeitgeistmovie.com/

project camelot magnetic motor

http://www.youtube.com/watch?v=hkgyY47duCM

Important please pass forward

sakura said...

nice blog and topic..

Anonymous said...

Please see! Money as debt

http://www.youtube.com/watch?v=vVkFb26u9g8

ZEITGEIST: ADDENDUM

http://www.zeitgeistmovie.com/

project camelot magnetic motor

http://www.youtube.com/watch?v=hkgyY47duCM

Importante please pass forward